Pages

lördag 18 juni 2011

Exploderande lax, kompisar och hyttetur, och mycket mer




Hej kamerater, det var länge senn!

Nu har vi ju varit här i Rose st ett tag och jag har en hel del att berätta!

För ett pa veckor sedan hade vi besök av våra grannar Gabby, Dianna och Youval. Vi gjorde lax och ugnen exploderade, det kom gnister och sa ”poff”, men vi överlevde och laxen hann bli klar. Gabby är 4 år och hade med sig något som heter Lincoln logs, med dom kan man bygga stugor. Vi lekte hela kvällen, åt lördagsgodis och fick glass!


Sen har det regnat nästan hela tiden. Och den dag pappa ville att vi skulle ta bussen upp till Lawrence Hall of Science glömde jag att berätta att vi missade bussen, eftersom alla bussar är så sena i Berkley. Så vi fick gå nästan hela vägen, fast jag fick sitta en del på på pappas axlar, lyx. Nu vill pappa att vi skall hyra bil resten av tiden. När vi hyrde bil så fick jag köpa skor som blinkar när man går, de är jättehäftiga och snabba, och har aliens på! 


På förra förrra söndag, eller var det måndag…så försökte vi åka in till San Francisco igen på ett ställe som heter Exploratorium. Men det var stängt, pappa hade inte kollat öppetiderna. Så vi fick helt enkelt nöja oss med att kolla in Atlantis templet  och fika på strandkafeet och åka hem över alla broarna. 


Den 6 Juni firade vi med solo, korv, kvikklunsj och glass, ungefär som 17 maj. Och så hade jag jättelust att bjuda Hal på fika men eftersom ugnen var trasig så blev det inget.
Sen har jag varit på ett ställe som heter Point Reyes. Det var en jättejordbävning för hundra år sen som förstörde hela San Francisco, den började där.  Det var tråkigt att lära sig om jordbävningar, roligare att gå ut till fyren som ligger längst ut på halvön och fika kakor.   



Stugan som vi bodde i var värdens finaste, jag fick sova i sovsäck på soffan, Guro sov i badrummet! Mamma och pappa i Farbror Joakim sängen, den var stor och hade många kuddar. På morgonen fick vi frukost på sängen och jag fick pannkakor. På kvällen åt pappa grillade ostron som smakade vatten och snor. Usch!!! De hade en båt på land som det inte gick att leka i, det tyckte jag var konstigt

Vi försökte också fiska lite men fick inget - fast vi såg en haj eller en rocka, något stort var det i alla fall. I havet här ute finns det vithajar, det tycker pappa är häftigt och ganska läskigt. Området där de bor kallas för haj kafeet, man kan ju undra på vad som serveras där…  Det finns också stora sjölejon här, vi såg sjöelefanter som kan bli lika stora som en bil!

Innan vi åkte till Point Reyes fick jag två nya kompisar, Milo och Gabriel som bor tre hus längre ned i gatan, det var jätteroligt. De har hur mycket lego som helst, det är helt sinnesjukt, så mycket! Och så har de två små hundar, en som gillar att slicka och en som är helt tokig och bara vill busa och nafsa. Det tycker jag är lite läskigt, men Milo säger at det bara är att be den gå, det funkar inte så bra.

Hej så länge!


Svampbob julpynt :)

Ostron rätt i handen

Äta ostron, nej tack!

Frukost på sängen


Bilverkstad?

Värdens bästa mac'n chees
Det blåser rätt mycket här

Mera sjölejon
Båt på land som det inte går att leka på 
Det blev varken haj eller rocka.

Bra klätterträd
Lite fika på en valkota



0 kommentarer:

Skicka en kommentar